حلوای آرد نخودچی خوشمزه فقط با سه قلم مواد

حلوای آرد نخودچی یک حلوای خوشمزه و مجلسی میباشد،که دستور پخت های متفاوتی دارد.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله حلوای ارد نخودچی با ما همراه باشید.

حلوای آرد نخودچی

مواد لازم برای حلوای ارد نخودچی

شکر۱ لیوان
آرد سفید۱ لیوان
آب۱ لیوان
آرد نخودچی۱ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
کره۵۰ گرم
پودر هل⅓ قاشق چایخوری
گلاب⅓ لیوان

طرز تهییه حلوای آرد نخودچی

مرحله اول 

ابتدا برای درست کردن حلوای آرد نخودچی یک ظرف مناسب را روی حرارت قرار میدهیم .سپس آب را به همراه شکر اضافه میکنیم و بدون هم زدن اجازه میدهیم شکر به خوبی در آب حل شود.

حلوای آرد نخودچی

 

مرحله دوم

در این مرحله گلاب،زعفران و هل را به شهدمان اضافه میکنیم سپس شهدمان که ریز جوش زد از روی حرارت برمیداریم و اجازه میدهیم که خنک شود.

مرحله سوم 

در این مرحله تابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار میدهیم و آرد را درون آن الک میکنیم و مدام هم میزنیم تا بوی خامی آرد گرفته شود توجه داشته باشید نباید رنگ آرد تغییر کند.

حلوای آرد نخودچی

مرحله چهارم 

آرد نخودچی را درون تابه ای که حاوی آرد است الک میکنیم و مدام هم میزنیم تا بوی خامی ارد نخودچی نیز گرفته شود. سپس روغن و کره را به ترکیبمان اضافه میکنیم.

 

مرحله پنجم

در این مرحله ترکیب کره و آرد را هم میزنیم نیاز نیست که خمیر شلی داشته باشیم،سپس شهد ولرم را به آرامی روی ترکیبمان میریزیم و به خوبی هم میزنیم تا حلوای لطیفی داشته باشیم.

مرحله ششم

در نهایت اگر حلوای شلی داشتید روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا حلوایتان کمی بگیرد . وقتی حلوایتان گرفت به صورت گهواره آن را هم بزنید و سپس با خلال پسته یا خلال مورد پسندتان سرو کنید.نوش جان.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما